BjareNET/EKTV

Om du från den 1 Februari får upp en ruta i ditt mailprogram eller i din telefon att lösenordet är felaktigt behöver du ENDAST ersätta EKT eller BJK användarnamnet mot din epost adress och trycka fortsätt.

(Vi rekommenderar att använda en mailklient enligt instruktioner nedan!)
Mailinställningar
Guider
Uppgradering
Felsökning
Webmail

Mailinställningar

E-post hos BjareNET/EKTV

Notera att ditt användarnamn är hela e-postadressen och att vi kräver autentisering/verifiering för utgående e-post.

För att ansluta med en e-postklient till våra e-postservrar använder du nedanstående inställningar.

Inkommande server (IMAP/POP)
Server
mail.bjarenet.com
Port
Protokoll
IMAP
993
(SSL/TLS)
POP
995
(SSL/TLS)
Utgående server (SMTP)
Server
mail.bjarenet.com
Port
Protokoll
SMTP
465
(SSL/TLS)
587
(STARTTLS)

Support!
Tycker du att det är svårt att få rätt på dina inställningar?

Du är alltid varmt välkommen att kontakta supporten för att få hjälp med din mail eller andra tekniska problem.
Vi debiterar från 499:-
Support

Guder


Uppgradering

Priser - uppgradering

Vi har tre olika storlekar för uppgradering, alternativ för betalning per MÅNAD eller per ÅR:
(Spara 20% när du betalar för uppgraderingen årsvis)

Månad
Betalning månadsvis
ÅR
Betalning årsvis
2GB
58,8:-
588:-
50GB
94,8:-
948:-
100GB
166,8:-
1668:-
Beställningsformulär

Felsökning

Jag får mail sporadiskt eller inte alls

Om du inte når din mail kan det vara att du har felaktiga konto uppgifter på någon av dina enheter.

Kommer det flera inloggningsförsök mot serververn med felaktiga inställningar, 10 gånger på 10 min så kommer din IP adress spärras under 30 min.
När denna tid löper ut fungerar din mail som vanligt fram tills att den enhet med fel uppgifter försökt 10 gånger på nytt och spärrar din IP adress igen. Detta kommer forsätta tills man korrigerat enheten som försöker logga in med felaktiga uppgifter.
 
Vänligen kontrollera dina uppgifter på ALLA dina enheter mot korrekta inställningar under fliken Inställningar eller följ guiderna som finns under fliken Guider.


Jag får meddelande att mitt lösenord är felaktigt

Om du från den 1 Februari får upp en ruta i ditt mailprogram eller i din telefon att lösenordet är felaktigt behöver du ENDAST ersätta EKT eller BJK användarnamnet mot din epost adress och trycka fortsätt.

Verkar inte användarnamnet vara felet testa att logga in med din e-post address och lösenord i webmailen. Fungerar inte detta har du troligen fel lösenord. Lösenordet är oftast ett slumpvis utvalda bokstäver och siffror du fått från Bjäre Kraft. Hittar du inte lösenordet kontaktar du supporten via mail för att få ett nytt.


Jag får meddelande att min mailkorg snaret är full

Din mailkorg har ett utrymme på 0,5GB och när det fylls till 80% skickas ett automatiskt meddelande ut att din mailkorg snart är full. När din mailkorg är fylld till 100% kommer du inte att kunna ta emot meddelanden. Det är därför viktigt att du rensar bort meddelanden i både inkorgen och skickat korgen för att frigöra utrymme och glöm inte att tömma papperskorgen när du är klar.

Är du tveksam kan du se exakt hur mycket utrymme du använder av mailen genom att logga in på Webmailen.

Du kan alltid uppgradera din mailkorg till ett större utrymme under fliken Uppgradering

Relaterade länkar:
Uppgradering
Webmail


Support!
Tycker du att det är svårt att få rätt på dina inställningar?

Du är alltid varmt välkommen att kontakta supporten för att få hjälp med din mail eller andra tekniska problem.
Vi debiterar från 499:-
Support

Kontakt