Mailinställningar
Inkommande server (IMAP/POP)
Servertyp
Server
Port
Protokoll
(IMAP)
mail.bjarenet.com
993
(SSL/TLS)
(POP3)
mail.bjarenet.com
995
(SSL/TLS)
Utgående server (SMTP)
Servertyp
Server
Port
Protokoll
(SMTP)
testa först
mail.bjarenet.com
587
(STARTTLS)
(SMTP)
alternativ två
mail.bjarenet.com
465
(SSL/TLS)
Notera att ditt användarnamn är hela e-postadressen och att vi kräver autentisering / verifiering för utgående e-post. För att ansluta med en e-postklient till våra e-postservrar använder du nedanstående inställningar.
Guider
Guider för Webmail
Uppgradering
Vi har tre olika storlekar för uppgradering, alternativ för betalning per MÅNAD eller per ÅR:
(Spara 20% när du betalar för uppgraderingen årsvis)
2GB
Betalning månadsvis
58.8kr
Betalning årsvis
588kr
50GB
Betalning månadsvis
94.8kr
Betalning årsvis
948kr
100GB
Betalning månadsvis
166.8kr
Betalning årsvis
1668kr
Uppsägning av uppgraderat konto
Eventuell uppsägning av avtal ska ske via mail från berört epost konto till support@nadox.se, avtal förnyas automatiskt vid periodens slut.
Vid uppsägning av avtal nergraderas kontot åter till 0,5Gb efter periodens slut.
Överstiger det 0,5GB vid avslut har man 1 vecka på sig att korrigera ner mängden mail på kontot annars deaktiveras kontot.
Kan jag skapa en ny e-postadress?
Det är tyvärr inte möjligt att skapa fler gratis e-postkonton, men du kan enkelt välja någon av våra betalversioner.
Felsökning
Frågor och svar om vanliga e-postproblem
Jag får mail sporadiskt eller inte alls
Om du inte når din mail kan det vara att du har felaktiga konto uppgifter på någon av dina enheter.
Kommer det flera inloggningsförsök mot serververn med felaktiga inställningar, 10 gånger på 10 min så kommer din IP adress spärras under 30 min.
När denna tid löper ut fungerar din mail som vanligt fram tills att den enhet med fel uppgifter försökt 10 gånger på nytt och spärrar din IP adress igen. Detta kommer forsätta tills man korrigerat enheten som försöker logga in med felaktiga uppgifter.
Vänligen kontrollera dina uppgifter på ALLA dina enheter mot korrekta inställningar under fliken Inställningar eller följ guiderna som finns under fliken Guider.
Jag får meddelande att min mailkorg snart är full
Det är tyvärr inte möjligt att skapa fler gratis e-postkonton, men du kan enkelt välja någon av våra betalversioner.
Jag får meddelande att mitt lösenord är felaktigt
Om du från den 1 Februari får upp en ruta i ditt mailprogram eller i din telefon att lösenordet är felaktigt behöver du ENDAST ersätta EKT eller BJK användarnamnet mot din epost adress och trycka fortsätt.
Verkar inte användarnamnet vara felet testa att logga in med din e-post address och lösenord i webmailen. Fungerar inte detta har du troligen fel lösenord. Lösenordet är oftast ett slumpvis utvalda bokstäver och siffror du fått från Bjäre Kraft. Hittar du inte lösenordet kontaktar du supporten via mail för att få ett nytt.
Villkor
för BjareNET/EKTV
Policy för inaktiva konton
Vi tillämpar en policy för inaktiva e-postkonton för att säkerställa att våra tjänster
fungerar effektivt och säkert. Denna policy gäller alla e-postadresser som slutar på
bjarenet.com och ektv.nu.
Vad räknas som inaktivt?
Ett konto anses inaktivt om det inte används på 9 månader. Med användning menas att:
- Logga in via webb eller e-postklient.
- Skicka eller ta emot e-postmeddelanden.
Undantag
- Aktivt användande: Konton som används regelbundet påverkas inte av denna policy.
- Betalda konton: Konton med köpt extra utrymme eller andra tjänster påverkas inte så länge betalning sker enligt avtalet.
Vad händer med inaktiva konton?
Om ett konto inte används under 9 månader kan följande ske utan varning:
- Tillfällig avstängning: Kontot kan spärras och bli otillgängligt.
- Permanent borttagning: Efter avstängning kan kontot raderas permanent, inklusive all data.
Kan någon annan använda min e-postadress om den raderas?
Nej. När ett konto raderas permanent kan ingen annan ta över eller använda samma epostadress. Vi skyddar våra användare genom att säkerställa att varje e-postadress förblir unik och aldrig återanvänds.
Varför kan jag inte få tillbaka en raderad e-postadress?
För att upprätthålla säkerhet och effektivitet:
- Vi erbjuder ett brett utbud av unika adresser och ser till att dessa inte delas mellan olika användare.
- Vi skyddar mot bedrägeri genom att förhindra att samma användarnamn används på olika domäner (t.ex. john.doe@bjarenet.com och john.doe@ektv.nu).
- Vi hanterar resurser hållbart genom att undvika att underhålla inaktiva eller oanvända konton.
Därför tillåts inte återaktivering av en raderad adress.
Så undviker du att ditt konto påverkas
- Använd ditt konto regelbundet genom att logga in minst en gång var sjätte månad.
- Överväg att uppgradera till ett betalt konto för extra trygghet och lagringsutrymme.
Vanliga frågor
Kommer jag att få en varning innan kontot stängs av?
Nej, vi skickar inga varningar eller påminnelser innan ett konto stängs av på grund av inaktivitet.
Vad händer med data från raderade konton?
All data, inklusive e-postmeddelanden, raderas permanent och kan inte återställas.
Kan betalda konton påverkas av inaktivitet?
Nej, så länge betalning sker enligt avtalet påverkas inte betalda konton, oavsett användningsgrad.